czwartek, 4 czerwca 2015

Weekendowe zakupowe szaleństwo w Berlinie

Co jakiś czas wybieram się na duże zakupy spożywcze do Berlina , uwielbiam te nasze wyjazdy bo to mój taki mały DZIEŃ TURECKI . Oprócz zakupów fundujemy sobie zawsze pyszny obiadek , herbatki i inne przyjemności. Za każdym razem wybieramy się w inne miejsce kulinarne na mapie Berlina. 

Moim najbardziej wyczekiwanym produktem jest simit i oczywiście świeże mięsko, robimy duże zapasy i mrozimy, dzięki czemu zawsze mamy na przykład gotowe kofte. 
Ostatnim razem w Berlinie byliśmy na sylwestra więc zakupy wystarczyły nam prawie na pół roku, ale jeździłabym tam częściej nawet dla samej atmosfery. Przy okazji zakupów mięsnych zawsze się czegoś nauczę, albo tego które mięso do jakiej potrawy, albo jak przyrządzić kofte, na co zwracać uwagę przy zakupie mięsa itp. Zawsze trafiamy na świeże mięso z uboju porannego danego dnia, czerwone, niestety w moim mieście wołowinę lub baraninę kupuję sporadycznie bo nigdy nie mam gwarancji co do ich świeżości. Ja jako początkująca kucharka wybieram już doprawione mielone mięso czy gotowe pokrojone steki. 
Następnego dnia w domu zawsze mamy dużo gości i kulinarną ucztę nie do opisania.


Trafiliśmy akurat na otwarcie meczetu, w jednym z mieszkań, a na podwórzu kobiety sprzedawały własnej roboty domowe jedzenie, drobna opłata przeznaczana była na meczet. Objadłam się więc za wszystkie czasy pysznego domowego jedzonka. 

Tym razem simit w Sesame House 

pyszny, ale nie wiem dlaczego nigdzie nie smakuje tak jak w Stambule, ach, może to tylko sentyment






 Sklep z bakaliami

Ekologiczne olejki: arganowy, sezamowy itd.
ja tym razem wybrałam olejek z granata
cena 3.99 euro


 Henna w dużych ilościach.
Zapewne dlatego , że używa się jej do farbowania włosów, sama natura polecam. 
Podobno kiedy się ją pije to oczyszcza , mówi właścicielka sklepu, na temat właściwości , na pewno poszukam na ten temat informacji bo mnie zaciekawiło.

A czy wiecie, że turczynki jedzą trawę ?

Przynajmniej ta, która mi o tym opowiadała. Polecała i mi więc wyszukałam i okazuje się, że trawa pszeniczna lub jęczmienna jest bardzo zdrowa. Siejemy zboże na przykład na parapecie i młodziutką trawkę dodajemy do sałatek lub koktajli. Zamierzam wypróbować. 

( Więcej na temat trawy znajdziecie na stronie Akademia Witalności, której jestem wierną czytelniczką )



A to już jeden ze sklepów spożywczych, tym razem wybraliśmy Eurogida, ale są też inne . I o dziwo wszystko jedno , w którym sklepie zrobi się zakupy bo ceny są identyczne wszędzie, i asortyment prawie taki sam. 



Na obiad postanowiliśmy wejść do " Antep Sofrasi" , mają wiele nagród i dyplomów, więc coś musi w tym być, jedzenie bardzo dobre, a klientów dużo. 




Jeden z wielu grafitti , a może już obrazów ...





Następnym razem planujemy wybrać się do którejś z tych restauracji bo tak obleganych jeszcze nie widziałam, wszystkie stoliki były zajęte, nie było gdzie usiąść , mają dobre opinie i długą tradycję, więc ciekawią mnie ogromnie : 


-Kreuzberg
Adalbertstraße 10
Tel. 030/6142373

-Ocakbaşı
Adalbertstraße 12
Tel. 030/61659222

-Mitte
Oranienburgerstr. 4
Tel. 030/28041616

-Wilmersdorf
Nürnbergerstraße 46
Tel. 030/2177774

-Schöneberg
Maaßenstraße 10
Tel. 030/2156060

-Spandau
Breitestraße 43
Tel. 030/35304792

Gdybyście wybierali się do Niemiec to pamiętajcie, że w niedzielę wszystko jest zamknięte. W soboty większość sklepów czynne jest maksymalnie do godziny 14.00 , oprócz wielu restauracji i sklepów tureckich, dlatego ja właśnie na zakupy jeżdżę w soboty, można wtedy trafić również na ciekawe festyny i miejskie wydarzenia kulturalne. A tych , którzy znają język turecki zaciekawią na pewno kina i teatry z interesującymi przedstawieniami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...