wtorek, 14 października 2014

Cudowny gorący napój , w sam raz na chłodne wieczory.

Turecka kawa Menengiç


Dla wielbicieli dobrego jedzenia i odkrywania nowych smaków mam dzisiaj cudowną rzecz. Musicie tego spróbować. 

Turcja kryje w sobie wiele tajemnic, przekonuję się o tym co chwilę i uwielbiam te zaskoczenia. 
Moim najnowszym odkryciem jest : Kawa Menengiç


Małe ziarenka , z których przyrządza się cudowny napój. 
Przygotowuje się tak jak kawę turecką , tyle, że na mleku. Smakuje wyśmienicie i nie zawiera kofeiny . Można ją pić o każdej porze dnia i nocy . Do tego ma dużo pożytecznych składników i jest dobra dla zdrowia , polecana dla kobiet w ciąży , pomaga leczyć najróżniejsze choroby . 
Można kupić w każdym sklepie na wschodzie Turcji ale zapewne również w dużych miastach typu Stambuł. Jeżeli spotkacie gdzieś , chociażby w restauracji koniecznie spróbujcie , polubicie jak ja :)

Szklane opakowanie o pojemności 600g zawiera kawę w formie pasty i kosztuje ok. 13 lira. 
Łyżeczkę na każdą filiżankę dodaje się do zimnego mleka w garnku i stopniowo podgrzewa , aż się zagotuje. 
Można robić ją również na wodzie lub pół na pół - wodzie z mlekiem. 
Gotowy produkt widziałam tylko na wschodzie Turcji, nie spotkałam nigdzie indziej , jednak same ziarna można kupić obecnie nawet nad morzem śródziemnym , spotkałam np u mnie w Fethiye. Można spróbować zrobić ją samemu.

Smaku nie mogę porównać do niczego, jest po prostu jedyna w swoim rodzaju. Zupełnie inna niż salep. Gwarantuję, że pyszna :)

Według danych z opakowania zawiera :
fosfor, wapno, żelazo, potas, magnez, wit. A, wit. B1, wit. B2, wit.B6, wit.C, wit. E.

Właściwości, w szybkim tłumaczeniu:
* Jest w 100% naturalna, bez dodatków chemicznych 
* Nie zawiera kofeiny
* Pomaga usuwać kaszel i flegmę 
* Ma właściwości antyseptyczne
* Dobra na ból żołądka i zapobiega nudnościom 
* zapobiega potliwości stóp, pomocna w gojeniu ran 
* Pomaga usuwać piasek z nerek
* Jest dobra na struny głosowe, zmniejsza bóle brzucha 
* Zmniejsza ryzyko niewydolności serca, jest afrodyzjakiem, 
* Pomaga obniżać poziom cholesterolu
* Dobra na serce
* Chroni organizm przed starzeniem i nowotworami

Od czasu jej odkrycia piję codziennie , jest idealna na chłodne wieczory, pasuje jak ulał do obecnej pory roku . Wszyscy moi goście są zachwyceni , i jeszcze nie spotkałam nikogo komu by nie smakowała. Polecam.

Polska nazwa drzewa to : wiązowiec.
Będąc na wschodzie Turcji spotykałam je po drodze podczas spacerów .
Jest tutaj tak samo popularne jak drzewo pistacjowe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...